Design and assembly of the subject Information Management in the Distance Education

Main Article Content

Astrid Fernández de Castro Fabre
Naydelín Sánchez Ortega

Abstract

In the present work an analysis is shown on the design and assembly of the subject "Management of Information" for the career of Engineering in Agro industrial Processes in the modality of Distance Education E@D. For the design of this subject, the Program and Study Guide were made and the topics were categorized. For the assembly, the visibility of information and contents was taken into account in order to achieve an understanding of the topics to be dealt with in the virtual environment, in order to obtain a clear vision of the contents. Likewise, it was emphasized that the materials were directly related to the agricultural sciences.).

Article Details

How to Cite
Fernández de Castro Fabre, A., & Sánchez Ortega, N. (2019). Design and assembly of the subject Information Management in the Distance Education. Ingeniería Agrícola, 9(2). Retrieved from https://revistas.unah.edu.cu/index.php/IAgric/article/view/1105
Section
Puntos de Vista

References

ALBERT, S.: La calidad en las experiencias virtuales de educación superior, [en línea], 2010, Disponible en: http://www.uoc.edu/web/esp/art/img/Logo_Cuadernos_IRC.gif, [Consulta: 12 de noviembre de 2017].

DUART, J.M.; LARA, P.; SAIGI, F.: “Gestión de contenidos en el diseño de contenidos educativos en línea”, artículo en línea]. UOC., 2005, Disponible en: http://www.uoc.edu/dt/20237/index.html, [Consulta: 25 de junio de 2005].

DUART, J.M.; MARTÍNEZ, M.J.: “Evaluación de la calidad docente en entornos virtuales de aprendizaje”, Cuadernos IRC, 2001, Disponible en: http://www.uoc.edu/dt/20237/index.html, [Consulta: 12 de noviembre de 2017].

DUART, J.M.; SANGRÀ, A.: Formación universitaria por medio de la web: un modelo integrador para el aprendizaje superior, Aprender en la virtualidad, Gedisa, Barcelona, España, 2000.

FEDERICO, V.: “La utilización de foros de discusión electrónicos como fuente de información sobre la comunicación científica”, Revista General de Informacion y Documentacion, 2000.

GARCÍA, L.: La guía didáctica, [en línea], Ed. del BENED, 2009, Disponible en: http://www.uned.es/catedraunesco-ead/editorial/p7-2-2009.pdf, [Consulta: 12 de noviembre de 2017].

GREGORI, E.B.; BADÍA, A.; MOMINÓ, J.M.: “La incógnita de la educación a distancia”, Revista de Docencia Universitaria, 1(3), 2001, ISSN: 1887-4592.

HERRERO, S.V.: “La utilización de foros, de discusión electrónicos como fuente de información sobre la comunicación científica informal”, Revista general de información y documentación, 6(2): 219-230, 1996, ISSN: 1132-1873.

HORTON, F.W.: “Information Resources Management. concept and cases”, Managing Information, 5(2): 25-30, marzo de 1998.

MEJÍA, L.G.M.: “La guía didáctica: práctica de base en el proceso de enseñanza-aprendizaje y en la gestión del conocimiento”, Apertura, 5(1): 66-73, 2013, ISSN: 2007-1094.

NORMA ISO/IEC 9126: Guía técnica para evaluación de la calidad software, Inst. ISO/IEC, 40 p., 2005.

PONJUÁN, D.G.: Gestión de información, Ed. Nuevo Parhadigma, España, 210 p., 2005, ISBN: 978-987-96536-6-1.

ROSENBERG, M.J.: . E-learning. Strategies for Delivering Knowledge in the Digital Age, Ed. McGraw-Hill, New York. USA, 2001.

RUBIO, M.J.: “Enfoques y modelos de evaluación del e-learning”, 2003.

SIGALÉS, C.: Criteris de qualitat a les universitats virtuals, Inst. UOC, Barcelona, España, 2001.

TAIT, A.: Quality Assurance in Higher Education: Selected Case Studies, Inst. The Commonwealth of Learning, Vancouver, Canada, 1997.

THE DISTANCE EDUCATION ADVISORY COMMITTEE: Distance Education at Penn State. Vision, Principles and Policies. A Discussion Paper, [en línea], Inst. The Penn State University, PA. USA, 1996, Disponible en: http://www.outreach.psu.edu/de/Programmatic_Vision.html, [Consulta: 12 de noviembre de 2017].

TORRICELLA MORALES, R.G.; CARBONELL DE LA FÉ, S.; LEE TENORIO, F.: Infotecnología: la cultura informacional para el trabajo en la Web, Ed. Universitaria del Ministerio de Educación Superior, La Habana, Cuba, 2008, ISBN: 978-959-16-0742-3.

VAN DUSEN, G.C.: The Virtual Campus, Vol. 25 No. 5, Inst. The George Washington University, ASHE-ERIC Higher Education Report, Washington, DF. USA, 1997.

Most read articles by the same author(s)