BE 1.2: recurso digital para la asignatura bioestadística en la carrera de medicina veterinaria

Main Article Content

José Antonio Pino Roque
Mayra Arteaga Barrueta
Lucía Fernández Chuairey
Nelson Ulises Lim Chang
Juan del Valle Moreno
Shakira García Hernández

Abstract

The Biostatistics for the career of Veterinary Medicine is one of the subjects identified in the UNAH, as of more motivation (present and not present modality). The necessity to have a digital resource that systematizes the learning that contributes from an efficient way to favor the independent activity and that it offers possibility of integration of information, they are the bases on those that are sustained the investigation. It is objective to design a tool that facilitates the use and the handling of the information of the Biostatistics under the current conditions. With this material for the teaching the spectrum opens up for a number bigger than alternative as for giving solution to the problem of the preparation of the students to assume a process of teach-learning efficient. BE 1.2 it contains video, bibliographies, complementary materials, problems and databases for works extra classes and study guides for the topics. The professors and students have they express full satisfaction with the obtained product.

Article Details

How to Cite
Pino Roque, J. A., Arteaga Barrueta, M., Fernández Chuairey, L., Lim Chang, N. U., del Valle Moreno, J., & García Hernández, S. (2023). BE 1.2: recurso digital para la asignatura bioestadística en la carrera de medicina veterinaria. Anuario Ciencia En La UNAH, 21. Retrieved from https://revistas.unah.edu.cu/index.php/cu/article/view/1943
Section
Monografía

References

Area, M; Santana, P; Sanabria, A. (2020). La transformación digital de los centros escolares: Obstáculos y resistencias. Revista Educación Digital, 37.

Arriaga, W; Bautista, J; Montenegro, L. (2021). Las TIC´s y su apoyo en la educación universitaria en tiempo de pandemia: una fundamentación facto-teórica. Conrado, Cienfuegos, Vol.17, No. 78, p. 201 – 206. Feb. 2021. Cuba. Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci _arttex&pid=S1990-8644202100010020 1&Ing=es&nrm=iso

Castellanos, M. (2017). ¿Son las TIC realmente, una herramienta valiosa para fomentar la calidad de la educación? Disponible en: http://www.relpe.org/son-las-tic-realmente-una-herramienta-valiosa-para-fomentar-la-calidad-de-la-educacion/#

Cebrián, M. (2018). Información multimedia. Madrid. Editions Pearson, p.97.

Gómez, L. M. (2018). Importancia de las TIC´s en la educación. EDUCREA. Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Chile. Disponible en: https://educrea.cl/importancia-de-las-tic-en-la-educacion-basica-regular/

Labañino, C. (2019). Las multimedia en la educación. TIC´s en el auto aprendizaje. [s. l.] Editorial Horsori, p. 187.

Peláez, D; López, S. (2006). Metodología para el desarrollo de un Software Educativo. Disponible en: Documento Digital en proyecto LATED, UNAH ¨Fructuoso Rodríguez Pérez¨. La Habana. Cuba. 68 p.

Rajsbaum, S; Morales, E. (2016). Norbert Wiener y el origen de la cibernética. Revista Ciencia. Enero-Marzo de 2016. Disponible en: http://www.revistaciencia.amc.edu.mx/images/ revista/67_1/PDF/Presentacion.pdf

Salinas, J. (2002). Modelos flexibles como respuestas de las universidades a la sociedad de la información. Revista Acción Pedagógica. Vol. 11, No. 1/2002. pp. 4 – 13. Universidad de las Islas Baleares. España.

Tello, E. (2014). La brecha digital: índices de desarrollo de las TIC´s en México. Revista Ciencia de la Información, 45 (1), 43 – 50. México.

UNESCO (2017). Las TIC´s en la Educación. Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura. Disponible en: http://es.unesco.org/themes/tic-educacion

Most read articles by the same author(s)