Innovative University of Kazan: internationalization of education and social responsibility
Main Article Content
Abstract
The modern world is experiencing radical changes in politics, economy and in the social sphere; Knowledge and innovations are becoming the essential basis of development. Education contributes to solving the problem of reproduction of "human capital", focusing on increasing the social responsibility of students. They are today the drivers of the socioeconomic development of the region, which is why the internationalization of education is relevant. One of the priorities of the Kazan Innovative University (KIU) strategy is the "third mission", which seeks to establish an integrative relationship between the university and society. The starting point is to instill a culture of social responsibility in young people and students. Strengthening interaction with the Cuban educational community constitutes an important strategic area in the development of international cooperation. "The Third Mission" is implemented through the synergy of mentors and students to carry out various socio-cultural projects. The harmonization of intercultural differences, the search for axiological meanings to build a dialogue of cultures is the basis for the creation and execution of various integration projects between our universities. Apparently, Cuban and Russian students are united in the evaluative understanding of the categories of life, dignity, patriotism, citizenship, humanism and mercy. With a balanced balance between intercultural differences and spiritual and moral commonalities, joint programs are planned. This practice will allow us to overcome various intercultural barriers to carry out effective and mutually beneficial communication. It is proposed to combine the experience acquired and the best joint practices for their application in mutual projects, emphasizing the phenomenon of social responsibility and the spiritual and moral dimension of intercultural cooperation.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo unaCreative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 Unported License esto significa que se permite su copia y distribución por cualquier medio, siempre que se mantenga el reconocimiento de sus autores y no se haga uso comercial de las obras. El envio de manuscritos, el procesamiento y la publicación no ofrecen ningún coste a los autores, es totalmente gratis.
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 Unported License.
References
Gueddess, Patrick (1915). Cities in evolution: an introduction to the town planning movement and to the study of civics. London: Williams. - 442 P.
Estrategia de desarrollo de la Universidad Innovadora de Kazán a nombre de V. G. Timiryasov. URL: https://ieml.ru/about/missiya-i-politika/ (consultado 09.05.2023)
La Universidad Innovadora de Kazán y su tercera misión. URL: https://ieml.ru/news/32309/ (consultado 09.05.2023)
M.A. Bulgakova & I.V. Svishcheva (2019). Requisitos previos para configurar la responsabilidad social de las universidades. Acimut de investigación: economía y gestión. 8 (3 (28)), 102-104.
M.A. Bulgakova, N.R. Pashuk (2019). El papel y la evaluación de la responsabilidad social en una universidad emprendedora. Consejero de estado. 2 (26), 105-113.
O.V. Smirnova (2020). El papel de la universidad en el espacio sociocultural de la ciudad. Antropología visual. La ciudad universitaria: espacio vital y entorno visual. 1, 500-508.
Ley de la República de Tartaristán Nº 40-ZRT. Sobre la aprobación de la Estrategia de Desarrollo Económico y Social de la República de Tatarstán hasta 2030. - 219 p.
E.D. Frolova (2021). Conceptos modernos de internacionalización y características sectoriales de sus nuevas formas. Retos socioeconómicos del desarrollo regional en condiciones de inestabilidad mundial. 26 - 46.
V.S. Belyaeva (2022). Sobre el vector cambiante de la internacionalización de la enseñanza superior. Revista Internacional de Investigación, (12 (126)), 30 - 35.