Management of science, technology and innovation at the Agrarian University of Havana: some experiences and results

Main Article Content

Aileen Díaz Bernal
Mabelín Armenteros Amaya
Aixa Rodríguez Iglesias

Abstract

The present report reveals the mains experiences deployed at the Agrarian University of Havana during the Covid 19 stage, relation to the management of science, technology and innovation (CTI). For this, essential update and transformations was designed an integrated strategy for to achieve an institutional sustainable development. In this sense, explain the fundamental theoretical bases that support the management CTI; the scenarios and conditions at the beginning of covid 19 around this activity; and mains characteristics of the management strategic designed. Presents, also, some initial results.

Article Details

How to Cite
Díaz Bernal, A., Armenteros Amaya, M., & Rodríguez Iglesias, A. (2023). Management of science, technology and innovation at the Agrarian University of Havana: some experiences and results. Revista De Gestión Del Conocimiento Y El Desarrollo Local, 10(2), https://cu-id.com/8973/v10n2e01. Retrieved from https://revistas.unah.edu.cu/index.php/RGCDL/article/view/1792
Section
Artículo Original

References

Armenteros, M.; Díaz, A.; Torres, A.; Salguero, Z. & Díaz, J.A. (2020). Estrategia para la gestión de la ciencia, el posgrado y la internacionalización en la universidad agraria de La Habana. Mayabeque, Cuba: documento de trabajo.

Batista, M. A. & Pérez, J. N. (2016). Modelo y metodología para la gestión de la ciencia y la innovación en las universidades. Revista Cubana de Educación Superior, (2). 154-168.

Castro N.A.; Díaz, J. & Benet, M. (2015). La gestión del desarrollo, las entidades de ciencia y los sistemas locales de innovación. Medisur, 11 (6), 614-627.

Díaz- Canel (2020). Sistema de gestión del gobierno basado en ciencia e innovación para el desarrollo sostenible en Cuba. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Técnicas. Universidad Central “Marta Abreu” de las Villas, Cuba.

Díaz- Canel, Alarcón & Saborido (2020). Potencial humano, innovación y desarrollo en la planificación estratégica de la educación superior cubana. Revista Cubana de Educación Superior, 39 (3).

Drucker, P.F. (1986). Corporate takeovers-what is to be done? The Public Interest, 82 (3).

Rodríguez, A., & Núñez- Jover, J. R. (2021). El Sistema de Ciencia, Tecnología e Innovación y la actualización del modelo de desarrollo económico de Cuba. Revista Universidad y Sociedad, 13(4), 7-19.

Taboada, A. (2010). Modelo integrado de gestión de la ciencia, la innovación tecnológica y el conocimiento, para la Universidad Agraria de La Habana. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias de la Educación. Universidad de Pinar del Río. Cuba.

UNAH (2020). Informe de balance anual de la ciencia, tecnología e innovación. Mayabeque, Cuba.

UNAH (2021). Informe de balance anual de la ciencia, tecnología e innovación. Mayabeque, Cuba.

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.