LA APLICACIÓN DE LA PLATAFORMA EXELEARNING A LA ENSEÑANZA DE LA TOPOGRAFÍA EN LA INGENIERÍA AGRÓNOMA

Main Article Content

Josbel Gómez Torres
Joseph Michael Cordero Korolev
Manuel Alejandro Hernández

Resumo

The COVID -19 pandemic contexts promoted the exponential use of virtual learning platforms. This incorporation allowed teachers and directors to realize the need for its use based on the development of the programs of the different subjects that comprise the curriculum of the different careers. The objective of this work is to present the results of the application of eXelearning to the teaching-learning process of Topography in third-year students of Agricultural Engineering, belonging to the University of Artemisa. An evaluative research was carried out during the blended period under pandemic conditions, where a group checklist was applied to 46 students who were part of the study for evaluation. The application of the eXelearning platform during the learning of Topography contents allowed the development of the contents provided in the program from virtuality, proving to be a tool that offers various uses for the teacher and students; in addition to contributing significantly to the teaching-learning process of the subject Topography for Agronomists.

Article Details

Como Citar
Gómez Torres, J., Cordero Korolev, J. M., & Hernández, M. A. (2024). LA APLICACIÓN DE LA PLATAFORMA EXELEARNING A LA ENSEÑANZA DE LA TOPOGRAFÍA EN LA INGENIERÍA AGRÓNOMA. Revista Ciencia Universitaria, 22, https://cu-id.com/cu/v22e09. Obtido de https://revistas.unah.edu.cu/index.php/cu/article/view/2006
Secção
Artículos Originales

Referências

Arriaga Delgado, W., Bautista Gonzales, J. K., & Montenegro Camacho, L. (2021). Las TIC y su apoyo en la educación universitaria en tiempo de pandemia: Una fundamentación facto -teórica. Revista Conrado: Revista Pedagógica de La Universidad de Cienfuegos, Vol. 17(78), 201–206.

De La Cruz Perero, L. M. (2021). Estrategia didáctica eXelearning para mejorar el desarrollo del pensamiento crítico en estudiantes de básica superior área lengua y literatura, año 2020 (Tesis de Magíster en Educación). Universidad Estatal Península de Santa Elena, Salinas. Ecuador.

Hidalgo Cajo, B., Bonilla Acan, J., & Rivera Chávez, Y. (2021). E-learning en el proceso enseñanza aprendizaje en la educación superior: Una revisión de la literatura. Revista Científica ECOCIENCIA, Vol.9 (Núm. 2), 1–22.

Merayo P, (13 de mayo de 2020) Máxima formación. ¿Qué es EXelearning? Máxima Formación. https://www.maximaformacion.es/blog-teleformacion/los-docentes-del-futuro/

Pérez Gómez, Á. (2017). Educarse en la era digital. Compartir, 23, 10