Sistema de acciones para la sostenibilidad del proceso de formación del profesional en las carreras de perfil agropecuario, durante la COVID-19
Main Article Content
Abstract
COVID-19 has posed the most pressing problem for education, in general, and higher education in particular: how to implement the professional training process in conditions of social isolation. There have been several outbreaks of this disease in all the countries of the world, and on the near horizon there is no immediate solution to stop this deadly pandemic, therefore it is necessary to review and redesign the work strategies of higher educational institutions in terms of effective and efficient use of
ICT in the training process. The Agrarian University of Havana (UNAH) has been developing its ecosystem of tools for the virtualization of substantive processes, among them, of course, that of training the professional and the Educational Technology Laboratory has had an important weight in this regard. This presentation lists the main milestones of the UNAH Educational Technology Laboratory strategy for the development of the professional training process in times of COVID-19
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo unaCreative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 Unported License esto significa que se permite su copia y distribución por cualquier medio, siempre que se mantenga el reconocimiento de sus autores y no se haga uso comercial de las obras. El envio de manuscritos, el procesamiento y la publicación no ofrecen ningún coste a los autores, es totalmente gratis.
![]()
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 Unported License.
References
Amaya, A., Cervantes, D. C., & Vázquez, J. G. M. (2021). Análisis de las competencias didácticas virtuales en la impartición de clases universitarias en línea, durante contingencia del COVID-19. Revista De Educación a Distancia (RED), 21(65).
Aretio, L. G. (2021). COVID-19 y educación a distancia digital: preconfinamiento, confinamiento y posconfinamiento. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 24 (1), 9-32.
Colectivo de Autores (2017). Modelo de Educación a Distancia de la Educación Superior Cubana. Ministerio de Educación Superior.
Del Mazo Fuente, A. (2020). Orientar desde casa con tecnologías educativas: claves para un modelo de orientación educativa a distancia. Revista AOSMA, (28), 78-87.
Hudiel, S. J. N. (2020). Tendencias en el uso de recursos y herramientas de la tecnología educativa en la educación universitaria ante la pandemia COVID-19. Revista Ciencia y Tecnología El Higo, 10(2), 111-122.
Martínez-Garcés, J., & Garcés-Fuenmayor, J. (2020). Competencias digitales docentes y el reto de la educación virtual derivado de la covid-19. Educación y Humanismo, 22(39), 1-16.
Socas Reinoso, M., Torres Alonso, A., & Pérez Hernández, B. (2020). Construcción de hipertextos para la carrera de Ingeniería en Procesos Agroindustriales en educación a distancia. Mendive. Revista de Educación, 18(3), 629-646.