Strategy for the marketing of Passion Fruit in the Vega Rivera area
Main Article Content
Abstract
The study aims to propose a strategy for the commercialization of Passion Fruit (Passiflora edulis) in the Vega Rivera area, in the province of El Oro. The study area was the Margarita farm. The bibliographic information available was reviewed, important referents were interviewed and potential producers and clients in the passion fruit production and marketing process were surveyed. The analysis of the results was carried out using the SWOT matrix, from which the marketing strategy of Passion fruit in the Vega Rivera area was carried out.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo unaCreative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 Unported License esto significa que se permite su copia y distribución por cualquier medio, siempre que se mantenga el reconocimiento de sus autores y no se haga uso comercial de las obras. El envio de manuscritos, el procesamiento y la publicación no ofrecen ningún coste a los autores, es totalmente gratis.
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 Unported License.
References
Arriaga, F. G.; Ávalos, D. y Martínez, E. (2017). Propuesta de estrategias de mejora basadas en análisis FODA en las pequeñas empresas de Arandas, Jalisco, México Ra Ximhai, 13(3), 417-424.
Cañizares, C.A.E. y Jaramillo, A. E.E. (2015). El Cultivo de la Maracuyá en Ecuador.
Universidad Técnica de Machala.
Chang, H. H. & Huang, W. C. (2006). Application of a quantification SWOT analytical method.
Mathematical and Computer Modelling, 43(1), 158-169.
Ecuador. Instituto Nacional de Estadística. (2018). Encuesta de superficie y producción Agropecuaria Continua.
http://www.ecuadorencifras.gob.ec/documentos/webinec/Estadisticas_agropecuarias/espa c/espac_2018/Indice_de20publicacion_ESPAC _2018.xlsx
Ecuador. Instituto Nacional de Estadística. (2019). Encuesta de superficie y producción Agropecuaria Continua.
http://www.ecuadorencifras.gob.ec/documentos/webinec/Estadisticas_agropecuarias/espa c/espac_2018/Indice_de20publicacion_ESPAC _2018.xlsx
Ecuador. Instituto Nacional de Estadística. (2020). Proyección cantonal total 2010-2020. www.ecuadorencifras.com/www.inec.gov.ec.
Ecuador. Ministerio de Agricultura, Ganadería, Acuacultura y Pesca. (2016). La política agropecuaria ecuatoriana: hacia el desarrollo territorial rural sostenible: 2015-2025. I Parte. MAGAP.
FAO (2020). Las Principales frutas tropicales. Análisis del mercado 2018. Subgrupo de frutas tropicales del grupo intergubernamental sobre el banano y las frutas tropicales. Organización de las Naciones Unidas para la Alimentación y la Agricultura. FAO.
García, S. V. M. (1997). La comercialización de productos y servicios de información en el sector biblioteco-informativo. ACIMED 5(3), 11-13.
Haro, J., Fonseca, G. y Zamora, P. (2019). Caracterización y tipificación de la cadena agroproductiva del cultivo de Maracuyá (Pasiflora edulis L) (Ponencia). VI Congreso Internacional de la Ciencia, Tecnología, Emprendimiento e Innovación 2019. Pedernales, Manabí, Ecuador.
Hill, T. & Westbrook, R. (1997). SWOT analysis: it’s time for a product recall. Long Range Planning, 30(1), 46-52.
Hund, L., Bedrick, E. J. y Pagano, M. (2015). Choosing a cluster sampling design for lot quality assurance sampling surveys. PLoS One, 10(6).
Lee, K. L. y Lin, S. C. (2008). A fuzzy quantified SWOT procedure for environmental evaluation of an international distribution center. Information Sciences, 178(2), 531-549.
Liso, J. J., Burbano, J. y Fernández, Z. M. A. (2019). Productos de calidad diferenciada y nuevos canales de comercialización. Hacia la transmisión de valores y una agricultura más sostenible. Revista Agrícola vergel, 416, 28-33.
Otzen, T. y Manterola, C. (2017). Técnicas de muestro sobre una población a estudio. International Journal of Morphology, 35(1), 227-232.
Ponce, T. H. (2007). La matriz foda: alternativa de diagnóstico y determinación de estrategias de intervención en diversas organizaciones. Enseñanza e Investigación en Psicología, 12(1), 113-130.
Porter, M. (1998). Técnicas para el análisis de los sectores industriales y de la competencia.
CECSA.
Serrano, F. (1990). Marketing para economistas de empresas. ESIC.
Sociedad Colombiana de Ciencias Hortícolas. (2016). Cultivo, postcosecha y comercialización de las pasifloráceas en Colombia: maracuyá, granadilla, gulupa y curuba.
Vázquez, C. R. y Trespalacios, G. J. A. (1998). Marketing: Estrategias y aplicaciones sectoriales.
S.L Civitas SA.