The Use of ICT for Learning in Agricultural Engineering Mechanics: UACh: Case, Mexico
Main Article Content
Abstract
Article Details
Those authors that have publications with this journal accept the following terms:
1. They will retain their copyright and guarantee the journal the right of first publication of their work, which will be simultaneously subject to the License Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) that allows third parties to share the work whenever its author is indicated and its first publication this journal. Under this license the author will be free of:
• Share — copy and redistribute the material in any medium or format
• Adapt — remix, transform, and build upon the material
• The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
• Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
• NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes.
• No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
2. The authors may adopt other non-exclusive license agreements to distribute the published version of the work (e.g., deposit it in an institutional telematics file or publish it in a monographic volume) whenever the initial publication is indicated in this journal.
3. The authors are allowed and recommended disseminating their work through the Internet (e.g. in institutional telematics archives or on their website) before and during the submission process, which can produce interesting exchanges and increase the citations of the published work. (See the Effect of open access).
References
Argudín, Y.: Educación basada en competencias: nociones y antecedentes, Ed. Editorial Mad, 1.a ed., Alcala de Guadaira, Sevilla, 111 p.,
, ISBN: 978-84-665-8424-1.
Barroso, R.C.: “La incidencia de las TICs en el fortalecimiento de hábitos y competencias para el estudio”, Edutec. Revista Electrónica de
Tecnología Educativa, (23), 2007, ISSN: 1135-9250, DOI: 10.21556/edutec.2007.23.497, Disponible en: http://www.edutec.es/revista/index.
php/edutec-e/article/view/497, [Consulta: 26 de noviembre de 2016].
Bates, T.: Cómo gestionar el cambio tecnológico: estrategias para los responsables de centros universitarios, Ed. Gedisa Editorial : Edicions
de la Universitat Oberta de Catalunya, 1.a ed., Barcelona, España, 286 p., 2001, ISBN: 84-7432-886-1.
Dondi, C.; Proost, K.; Mancinelli, E.; Lowyck, J.; Haywood, D.: “Percepciones de los estudiantes sobre la relevancia de las TIC para estudios
universitarios”, [en línea], En: Sangrà, A.; González, S.M. y Bates, A.W., La transformación de las universidades a través de las TIC:
discursos y prácticas, Ed. UOC, Barcelona, España, pp. 99-112, 2004, ISBN: 978-84-9029-294-5, Disponible en: http://site.ebrary.com/
id/10646462, [Consulta: 26 de noviembre de 2016].
Duart, J.; Sandrá, A.: “Formación universitaria por medio de la web: un modelo integrador para el aprendizaje superior”, En: Duart, J.M. y
Sangrà, A., Aprender en la virtualidad, Ed. Gedisa Editorial, 1.a ed., Barcelona, pp. 23-50, 2000, ISBN: 978-84-7432-805-9.
Gallego, G.D.J.; Alonso, C.M.; Cantón, M.I.: Integración curricular de los recursos tecnológicos, [en línea], Ed. Oikos-Tau, España, 488 p.,
, ISBN: 978-84-281-0867-6, Disponible en: https://dialnet.unirioja.es/servlet/libro?codigo=4957, [Consulta: 26 de noviembre de 2016].
Litwin, E.: “La tecnología educativa en el debate didáctico contemporáneo”, En: Litwin, E., Tecnologías educativas en tiempos de Internet,
Ed. Amorrortu Editores, 1.a ed., Buenos Aires, Argentina, pp. 13-34, 2005, ISBN: 978-950-518-833-8.
López, de la M.M.C.: “Uso de las TIC en la educación superior de México. Un estudio de caso.”, Apertura: Revista de Innovación Educativa,
(7): 63-81, 2007, ISSN: 2007-1094.
Majó, J.; Marqués, P.: La revolución educativa en la era Internet, Ed. Cisspraxix, Barcelona, 376 p., 2002, ISBN: 978-84-7197-704-5.
Pérez, R.J.; Aguilar, de C.A.: ¿Cómo usa el profesorado las nuevas tecnologías?, Ed. Grupo Editorial Universitario, Granada, 188 p., 2003,
ISBN: 978-84-8491-248-4.
San Martín, E.: “Qué y cómo impactan las TICs: Algunas reflexiones a partir de estudios chilenos”, LLECE (UNESCO), 10.a ed., Chile, 13
de febrero de 2013, Disponible en: http://portal.unesco.org/geography/es/ev.php-URL_ID=16371&URL_DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=
html, [Consulta: 26 de noviembre de 2016].
Sangrá, A.; González, M.: “El profesorado universitario y las TIC: redefinir roles y competencias”, [en línea], En: Sangrà, A.; González, S.M.
y Bates, A.W., La transformación de las universidades a través de las TIC: discursos y prácticas, Ed. UOC, 1.a ed., Barcelona, pp. 73-94,
, ISBN: 978-84-9029-294-5, Disponible en: http://site.ebrary.com/id/10646462, [Consulta: 26 de noviembre de 2016].
Visser, L.; Quinn, B.W.: Desarrollo de la comunicación motivacional en apoyo a la educación a distancia, Ed. Universidad de Guadalajara,
Coordinación General del Sistema para la Innovación del Aprendizaje, 1.a ed., Guadalajara, Jalisco, 217 p., 2002, ISBN: 978-970-27-0278-8.