Variables e indicadores para seguimiento de graduados del Instituto Superior Politécnico de Kwanza Sul, Angola
Main Article Content
Abstract
Article Details
Those authors that have publications with this journal accept the following terms:
1. They will retain their copyright and guarantee the journal the right of first publication of their work, which will be simultaneously subject to the License Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) that allows third parties to share the work whenever its author is indicated and its first publication this journal. Under this license the author will be free of:
• Share — copy and redistribute the material in any medium or format
• Adapt — remix, transform, and build upon the material
• The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
• Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
• NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes.
• No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
2. The authors may adopt other non-exclusive license agreements to distribute the published version of the work (e.g., deposit it in an institutional telematics file or publish it in a monographic volume) whenever the initial publication is indicated in this journal.
3. The authors are allowed and recommended disseminating their work through the Internet (e.g. in institutional telematics archives or on their website) before and during the submission process, which can produce interesting exchanges and increase the citations of the published work. (See the Effect of open access).
References
ÁVILA, M. y AGUIRRE, C.: El seguimiento de los graduados como indicador de la calidad docente. Revista electrónica interuniversitária de formación de profesorado [disco flexible], [en línea] 30 enero 2005, ISSN 1575-0965, 8(3): 3. Disponible en: http://www.aufop.com/aufop/home [Consulta: 21 febrero 2014].
CARCAÑO, R. S.; GONZÁLEZ, J. A. y MARTÍNEZ, J. P.: Estudio de egresados de ingeniería civil en una universidad de México. Red de Revistas Científicas de América Latina, el Caribe, España y Portugal Sistema de Información Científica [disco flexible], [en línea] 22 Diciembre 2006, . ISSN 0120-5609. vol. 26, nº 3. 129-134. Disponible en: www.redalyc.org [Consulta: 21 febrero 2014].
CIRIACI, D. y MUSCIO, A.: University choice, research quality and graduates employability: Evidence from Italian national surveyd [disco flexible]. iale Masini 36 | 40126 Bologna .Italia: Alma Laurea Working Papers series gp-49, ISSN 2239-9453 [en línea] 11 marzo 2011 Disponible en: http://www.almalaurea.it/universita/pubblicazioni/wp.AlmaLaurea [Consulta: 13 febrero 2014].
COMMONWEALTH OF AUSTRALIA: International graduate outcomes and employer perception [disco flexible]. ISBN: 978-0-642-32964-6. Australia: Commonwealth Copyright Administration, Attorney General’s Department, Robert Garran Offices, National Circuit, Barton ACT 2600. 01 enero 2010.
GUZMÁN, S.; ÁLVAREZ-ICAZA, M. F.; MARMOLEJO, A. C.; MACHADO, P. F.; ESPAÑA, A. T. y RODRÍGUEZ, P. A.: Estudio de seguimiento de egresados: recomendaciones para su desarrollo Innovación Educativa. Innovación Educativa, Instituto Politécnico Nacional. México [disco flexible], [en línea] 28 marzo 2008, Instituto. ISSN 1665-2673, vol. 8, nº 42, Disponible en: http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=179421234003
innova@ipn.mx [Consulta: 14 Abril 2014].
JARAMILLO, A.; GIRALDO, A. y ORT´Z, J. S.: Estudios sobre egresados la experiencia de la universidad EAFIT. Revista Universidad EAFIT [disco flexible], [en línea] 15 marzo 2006, ISSN 0120-341x, vol. año/vol.42, nº 141 8. Disponible en: revista@eafit.edu.co. [Consulta: 03 Febrero 2015].
LOBO, N.; PORRAS, A. V.; GAMBOA, Ó.; SANTAMARÍA, R. G. y MORÚA, M.: Estudio de seguimiento de laspersonas graduadas 2000-2006 de once programas de posgrado universidades estatales [disco flexible]. San José, Costa Rica: Universidad Estatal a Distancia San José, Costa Rica, 2010, 05, marzo 2010 EUNED, 2010. 220p. ISBN: 978-9968-31-741-2. [Consulta: 18 Junio 2014].
LUQUE, T.; GARCÍA, S. B.; FERNANDO, J. S. y BÁÑEZ, J. A.: Estudio de Egresados de la Universidad de Granada. GR./1030-2008 Editorial Universidad de Granada, ISBN 978-84-338-4838-3, Granada, España, 2008.
PASSARINI, J. M.; RODRIGUEZ, B.; BORLIDO, C.; VEGAS, J. F.e IÑIGO, E.: “El papel de los empleadores e lo estudios de seguimiento de jóvenes graduados: Una perspectiva sobre el desempeño de los veterinarios en el Uruguay”, Revista Cubana de Educación Superior Centro de Estudios para el Perfeccionamiento de la Educación Superior, ISSN 0257-4314, nº 1. pp. 131, enero–abril, 2014.
PETER, M.: Higher education quality assurance in Sub-Saharan Africa: status, challenges, opportunities and promising practices [disco flexible]. The World Bank 1818 H Street, N.W. Washington,D.C.20433,U.S.A. United States of America: Copyright © 2007 ISBN: 978-0-8213-7272-2.The International Bank for Reconstruction and Development, USA, 30 agosto 2007.
REDGRADUA2 Y ASOCIACIÓN COLUMBUS: Manual de instrumentos y recomendaciones sobre el seguimiento de egresados, pp. 25-28, Monterrey, Nuevo León México: Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterey (ITESM), ISBN:968-891-098-8, México, 2006.
RISTEA, A. L.; CROITORU, G.; STEGĂROIU, I. & POPESCU, C.: Analysis and evaluation of professional insertion determinants for academic education graduates [disco flexible], University of Targoviste .ROMANIA: Department Management Marketing Valahia. ISSN: 1792-5983. 198 ISBN: 978-960-474-240-0, Romania, 2010.
SOBRINHO, J. D.: Avaliação da Educação Superior: Avanços e riscos [disco flexible]. São Paulo ,Brasil: Revista eccos. São Paulo v.10 nº especial, p 67-93, [en línea] 01 enero 2008 Disponible en: eccos@uninove.br. [Consulta: 24 Maios 2013].
TORRES, A. N. M.: Inserción laboral primera aproximación ai seguimiento de graduados de la UAMCEH de la UAI. Revista internacional de ciencias sociales y humanas, SOCIOTAM [disco flexible], [en línea] 13 Junio 2005, ISSN 1405-145. vol. 15, nº 1 117-140. Disponible en: hmcappallo@yahoo.com. [Consulta: 05 Abril 2015].
TÜNNERMANN, C.: La educación superior en América Latina y el Caribe: diez años después de la Conferencia Mundial de 1998, pp. 48, Multimédia, ISBN 978-958-8347-09-7.2008. Cali, Colômbia, 2008.
VIDAL, J.: Métodos de análisis de la inserción laboral de los universitários, 170pp., IV Seminario de métodos de análisis de la inserción laboral. Secretariado de publicaciones y audiovisuales, ISBN 84-9773-087-9. Madrid, España, 2003.