Determinación del comportamiento de los componentes contaminantes en el sistema de alimentación Diesel
Main Article Content
Abstract
En el presente artículo se presenta un estudio sobre los elementos contaminantes que provocan los motores Diesel, los factores que inciden en los índices elevados de contaminación y la importancia del filtrado del combustible
Article Details
Those authors that have publications with this journal accept the following terms:
1. They will retain their copyright and guarantee the journal the right of first publication of their work, which will be simultaneously subject to the License Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) that allows third parties to share the work whenever its author is indicated and its first publication this journal. Under this license the author will be free of:
• Share — copy and redistribute the material in any medium or format
• Adapt — remix, transform, and build upon the material
• The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
• Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
• NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes.
• No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
2. The authors may adopt other non-exclusive license agreements to distribute the published version of the work (e.g., deposit it in an institutional telematics file or publish it in a monographic volume) whenever the initial publication is indicated in this journal.
3. The authors are allowed and recommended disseminating their work through the Internet (e.g. in institutional telematics archives or on their website) before and during the submission process, which can produce interesting exchanges and increase the citations of the published work. (See the Effect of open access).
References
ACEVEDO, P. M.: “Influencia de los contaminantes del combustible diesel sobre la durabilidad de los elementos de precisión”.: Centro Azúcar. Año 2000: 83-90, Villa Clara, Cuba, 2000.
BONET, B., C.M.: Combustible y Lubricante en el Transporte, Ed. ISPJAE, CUJAE,. La Habana, Cuba, (monografía), 2009.
BONET, B., C.M.: Fiabilidad Aplicada al Transporte, Monografía. Ed. ISPJAE. Ciudad
de La Habana: 2010. Ed. ISPJAE, CUJAE,. La Habana, Cuba, (monografía), 2010.
BOSCH, R.: Filtros Bosch. Protección eficiente para mejor desempeño del Vehículo, [en línea], Disponible en: http://www.bosch.com [Consulta: abril 20 2010].
CHOY, P. R.: Elementos de construcción y cálculo de los motores de combustión interna.
Ed. ISPJAE, CUJAE, La Habana, Cuba, 1985.
FILTER COUNCIL: Contaminación del Diesel y Taponamiento del Filtro de Combustible.
Boletín de Servicio Técnico 95-1R1. [en línea] 1995, Disponible en: http://www.filtercouncil.org [Consulta: febrero 20 2010].
MITRANS: Transporte Automotor. Mantenimiento Técnico Requisitos Generales, NRMT 94, Ed. Dirección de Transporte Automotor
(DTA). Ministerio del transporte (MITRANS). La Habana, Cuba, 2004.
LEÓN P. R.: Estudio sobre el comportamiento de los filtros en los motores de las cuñas
tractivas. Trabajo de Diploma (en opción al título de Ing. Mecánico), Instituto Superior Politécnico José A. Echeverría (ISPJAE),
CUJAE, Facultad de Ing. Mecánica, La Habana, Cuba, 2008.
PNUMA: Manual para una flota limpia, Ed. PNUMA, Ginebra,: 2007.
REYES, G. J.L., Teoría de los Motores de Combustión Interna,.407pp., Editorial Pueblo y Educación, La Habana, Cuba, 1985.
STAFFO: Manual de Mantenimiento de los Motores Diesel, Editorial Pueblo y Educación, La Habana, Cuba, 197185.